11/12/2012

Life of Pi

Iešāvās prātā kādas pāris lietas, ko es varu pateikt par Life of Pi, nesabojājot skatīšanās prieku tiem, kam filmas apmeklējums/grāmatas lasījums vēl priekšā. Vienīgi spoileri te ir tādi, kas redzami jau filmas treilerī.

Pirmkārt, filma ir ļoti, ļoti skaista. Tā kā man 3D pēc būtības krīt uz nerviem (ir izņēmums - Hugo), tad nez kāpēc biju iedomājusies, ka šī filma krasi mainīs manu viedokli, lai gan pat Avatar tas neizdevās (par manu nepatiku pret Avatar, starp citu, es varētu runāt daudz). Arī šai filma īsti neizdevās. Jā, nebija slikti un varu Angam Lī piešķirt otro labāko komplimentu, kas ir manā 3D komplimentu krājumā - man netraucēja. Vienīgie divi kadri, kas tiešām lika aizrauties elpai, bija visums Krišnas mutē un mazā glābšanas laiva, kas vientuļi slīdēja starp zvaigžņotajām debesīm un spoguļgludo jūru. Tomēr nejutu, ka 3D būtu kaut kādā veidā bagātinājis manu filmas baudīšanas pieredzi.
Otrkārt, neredzēju jēgu kabināt klāt nabaga Indijā pamesto meiteni. Varbūt kaut kādā veidā tas palīdzēja parādīt Pī skumjas, pametot Indiju, bet nu... neaizskāra tas nekādas manas dvēseles stīgas.
Treškārt, man nešķiet, ka Angam Lī īsti izdevās parādīt slāpes un izsalkumu, kas tik uzskatāmi bija jūtami grāmatā. Jā, izmisums parādījās arī filmā (viena no, manuprāt, labākajām ainām ir tā, kur Pī vēlas tīģerītim parādīt vētru), bet izsalkums un slāpes palika diezgan attālā fonā, jo sajūtas radīšanai ar grimu vien nepietiek (izkāmējušais Pī gan bija iespaidīgs).
Lai tiešām neko nevienam nenospoilotu, kā es to mēdzu darīt savā brīvajā laikā, tādi pāris stipri miglaini un vispārīgi teikumi par beigām, ko drošības pēc var izlaist. Man patika, jo tieši tā es to visu uztvēru arī lasot grāmatu. Pieņemu, ka tiem, kas uztvēra citādāk, varētu arī nepatikt, jo Angs Lī tomēr parāda pa savam (šajā gadījumā arī pa manam).

Kopsavilkums tāds, ka filma ir ārkārtīgi skaista un no tās var pa kādam domu graudiņam paķert. Varbūt, ja nebūtu lasījusi grāmatu, neizpaliktu arī katarse.
Un kā jau Līva teica - Dievam gan mani šī filma nepievērsa, par spīti tam, ka Pī sākumā solīja (vismaz grāmatā. Filmā viņš ar saviem solījumiem tik ļoti nemētājās).

No comments:

Post a Comment