26/12/2013

Filmas, filmiņas...

Pagājušajā gadā Līvai solījos uztaisīt topu pēc Oskariem, bet, protams, par to laimīgi aizmirsu. Šogad labošos un sarakstu ar 2013.gada filmām esmu sagatavojusi jau tagad. Princips tāds pats kā grāmatām - 10 labākās, kas šogad patrāpījušās ceļā, neņemot vērā ne izdošanas gadus, ne ekrāna izmērus, bet skatoties tikai uz to, vai filma šajā gadā redzēta pirmo reizi.
Protams, teorētiski šis saraksts nozīmē, ka šogad neko jaunu vairs skatīties nedrīkstu, bet tas nu galīgi nebūtu godīgi.


10. Zero Dark Thirty
Pēc iznākšanas no filmas biju diezgan lielā sajūsmā, bet, jāsaka, sajūsma nedaudz noplaka, jo gandrīz pēc gada varu teikt, ka knapi kaut ko no filmas atceros - tātad emocionālā līdzpārdzīvojuma nebija. Zinu tikai, ka aina bin Ladena mājā bija varen iespaidīga.

9. Iron Man 3
Asprātīgi nosaukta par Kiss Kiss Clang Clang, kas būtībā ir visnotaļ precīzs filmas apraksts. Lielākoties topā nokļuva tādēļ, ka, nu, Roberts un Mandarīna pārsteigums arī sagādāja jautrus brīžus. Likās jauki (vai vismaz reālistiski), ka Atriebēju notikumi netika gluži kā pa logu izsviesti. Pārējais tādā mērenā aizmirstības miglā tīts.
Aizmirsu, ka redzēju šogad arī Thor 2, kuram būtu lielākas tiesības atrasties šajā saraksta pozīcijā, bet man slinkums visu pārtaisīt, so izliksimies, ka šeit ir rakstīts kas lielisks par Toru un Lokiju. Lai gan jāsaka, ka fakts, ka es par šo filmu aizmirsu, laikam neko labu neliecina.

8. Mammu, es tevi mīlu
Prieks, ka mūsēji var un māk. Kamēr citi purpina par finansējuma trūkumu (kurš, es nenoliedzu, tik tiešām arī pastāv), Jānis Nords vienkārši aiziet un nofilmē lielisku filmu par bērnības maksimālismu un to drausmīgo sajūtu, kad pats turpini sev rakst arvien dziļāku un dziļāku bedri. Smalka, reālistiska filma.

7. Man of Steel
Es nopirku nagu laku Supermena zilā krāsā. Es principā nemēdzu krāsot nagus. Tas arī viss.

6. Anna Karenina
Filma ar savu atmosfēru - tāda gaisīga, butaforiska un galīgi ne no šīs pasaules. Par Naitlijas atbilstību Kareņinas lomai arī es vēl varētu diskutēt (ja godīgi, man viņas parādīšanās uz ekrāna nezināmu iemeslu dēļ izraisa kaut kādas negācijas), bet labāku Levinu grūti iedomāties. Spītīgi pieturos pie sava viedokļa, ka Raitam pat oriģinālo (un bezgala skaisto) režiju vajadzēja vismaz Oskara nomināciju piešķirt.

5. World's End
Absurda humors savā augstākajā punktā. Noslēdzošā saldējuma triloģijas daļa nelika vilties (lai gan lika vilties fakts, ka to nerādīja LV kinoteātros, tāpēc dubults paldies kinoblogeriem) un arī noteikti tiks citēta līdz laika galam (jautājums, vai kāds mani sapratīs, paliek atklāts).

4. Rush
F1 nekad nav mani aizrāvusi (tik un tā gan pamanījos filmas laikā atpazīt Monako trasi, kas gan īstenībā nav nekāds baigais sasniegums, ņemot vērā, kā tā izskatās), bet filmu par diviem kašķīgiem tēviņiem, kuri droši vien būtu psihiatra wet dream, gan itin labprāt skatījos. Smalki nostrādāts, glīts gabals ar lielisku mūziku (nuuuu.... nosacīti gan, jo OST izklausās pēc Inception, The Dark Knight un Pirates of the Caribbean ārlaulības bērna) un burvīgiem aktierdarbiem.

3. Only Lovers Left Alive
Man pagāja aptuveni 5 sekundes, lai saprastu, ka filma ir lieliska. Lieliska mūzika, asprātīgi dialogi, visnotaļ absurds scenārijs + atsauces uz dažādām ar mūziku un literatūru saistītām vēsturiskām personām. Man neko vairāk laikam nevajag.

2. Gravity
Kā filmas kvalitātes garantu uzskatu to, ka ar Līvu filmas laikā nepārmijām ne vārda, kas laikam noticis pirmo reizi mūsu kopīgā kino skatīšanās vēsturē. Sēdēju iekrampējusies krēslā, virpuļojot līdzi Sandra Bulokai pa visumu. Apbrīnojami sirreāls un būtībā šausminošs stāsts, kurā Kuarons vēl paspējis arī atstāt vietiņu katra skatītāja individuālajai interpretācijai.

1. Shaun of the Dead
Nepieklājīgi ilgi nebiju noskatījusies šo (nu jau) britu humora klasiku. Sarakstā filma noteikti nav ne pati kvalitatīvākā, ne aizkustinošākā, varbūt pat ne pati smieklīgākā (who am I kidding? Protams, ka tā ir smieklīgākā). Jāsaka, ka saraksta augšgalā tā atrodas viena vienīga iemesla pēc - zinu, ka to skatīšos atkal un atkal, līdz zināšu no galvas visus dumos un mazāk dumos jokus.

7 comments:

  1. Es arī acīmredzot aizmirsu par šādu solījumu, jo citādi būtu uzbāzusies.

    Es atcerējos joku par malduguni Supermenā. :D

    Foršs saraksts. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Es koju par malduguni atceros katru reizi, kad redzu/dzirdu Rasela Krova vārdu. Tas sāk palikt nedaudz nomācoši :D

      Delete
    2. Koju. Also known as 'joku'. Patskaņu problēmas.

      Delete
  2. "Patskaņu."

    Man šķiet, problēmas varētu būt kur citur. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Jā. Problēmas acīmredzot ir manā galvā.

      Delete
    2. Es jau to ļauni nedomāju. Vienkārši smiekli sanāca.

      Delete
    3. Es to arī ļauni neuztvēru :D

      Delete